Куп’янський міськрайонний суд Харківської області звертає увагу на те, що наказом Державної судової адміністрації України від 01 червня 2020 року № 247 «Про запровадження в дослідну експлуатацію підсистем "Електронний суд" та "Електронний кабінет"» з 01.06.2020 року розпочато дослідну експлуатацію підсистеми "Електронний суд" та модулю "Електронний кабінет".
Підсистема "Електронний суд" забезпечує обмін процесуальними документами (надсилання та отримання документів) в електронній формі між судами, органами та установами системи правосуддя, між судом та учасниками судового процесу, між учасниками судового процесу.
Звертаємо увагу учасників судового процесу на те, що згідно з вимогами Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № 30 (у редакції рішення Ради суддів України від 02.03.2018 № 17 зі змінами), далі – Положення, надсилання в електронному вигляді процесуальних документів до суду має здійснюватися з використанням сервісу Електронний суд, розміщеному за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua.
Для можливості користування сервісом Електронного суду спочатку необхідно пройти передбачений підсистемою порядок реєстрації офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) з обов’язковим використанням власного електронного підпису.
Видача кваліфікованого електронного підпису, згідно Закону «Про електронні довірчі послуги» від 07.11.2018 № 2155-VIII, є довірчою послугою, а тому здійснюється кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, перелік яких міститься в Довірчому списку, який можна подивитися за посиланням https://czo.gov.ua/ca-registry.
Акредитовані центри сертифікації ключів (АЦСК), утворені відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис», які мали намір надавати кваліфіковані електронні довірчі послуги, автоматично були внесені центральним засвідчувальним органом до Довірчого списку як кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг. Іншими словами, кваліфікований електронний підпис можна отримати і в АЦСК.
За допомогою сервісу Електронного суду учасники судового процесу можуть подавати до суду процесуальні документи (позовні заяви, клопотання тощо) в електронному форматі.
Після успішної відправки учасник судового процесу може відслідковувати рух та стан розгляду свого документа в суді. Інформація про доставку документа, його реєстрацію та інші відомості надсилаються до Електронного кабінету автора в автоматичному режимі.
Також учасник судового процесу за допомогою сервісу Електронного суду може сплатити судовий збір та інші платежі у режимі онлайн, сформувати та надати електронне доручення іншій особі, та додатково отримувати:
В Електронному кабінеті учасника судового процесу відображається також календар подій по судовій справі.
Звертаємо увагу на те, що у Куп’янському міськрайонному суді Харківської області затверджено Порядок обміну електронними документами між Куп’янським міськрайонний судом Харківської області та учасниками судового процесу за допомогою поштової програми Mozilla Thunderbird, відповідно до якого, обробці не підлягають електронні листи:
- в яких відсутня зворотна електронна адреса,
- зворотна адреса невідома,
- в тексті листа відсутній підпис, за яким можливо ідентифікувати відправника,
- відсутній кваліфікований електронний підпис, за яким можливо ідентифікувати відправника,
- не надано скан-копію паспорту, за яким можливо ідентифікувати відправника,
- не надано документів, які підтверджують повноваження особи на вчинення дій від імені відправника.
З порядком обміну електронними документами між Куп’янським міськрайонним судом Харківської області та учасниками судового процесу за допомогою поштової програми Mozilla Thunderbird на офіційному веб-сайті суду за посиланням: https://kpm.hr.court.gov.ua/sud2023/pres-centr/news/1093349/